The Sims 4: En närbild på nya Skapa en sim i The Sims 4!

The Sims Sverige har lagt upp ett blogginlägg som berättar lite mer om nya Skapa en Sim i The Sims 4!

En närbild på nya Skapa en sim i The Sims 4

Ända sedan den första gången jag spelade The Sims har jag längtat efter att kunna skulptera min sim som om den vore av lera. Jag ville dra i näsor och nypa i kinder. Jag ville föreställa mig ett ansikte i min fantasi och sedan ge det liv i spelet. I stället för att bara forma mina simmars ansikten med skjutreglage ville jag ha en mer personlig och intim upplevelse. Jag tvivlar på att jag är ensam om att känna så och det är därför det är så spännande för mig att få berätta mer om Skapa en sim i The Sims 4! Nu har funktionerna jag alltid drömt om blivit verklighet.
Faktiskt så har vårt nya Skapa en sim-verktyg byggts om från grunden för att bli känsligare och mer intuitivt än någonsin tidigare.
I The Sims 4 kan du ta tag i simmarna direkt och ändra deras utseende med ett enkelt musklick. Nu kan du klicka på en sims kropp och trycka och dra för att ändra simmens utseende och form direkt. Du kan börja med att välja bland ett antal färdiga ansikten och kroppstyper. Sen dyker du in och skulpterar din sims ansikte och kropp genom att dra och ändra storlek för att skapa de mest unika simmarna någonsin. Därefter går du in i detaljläget, där du kan göra mer avancerade ändringar på vart och ett av din sims ansiktsdrag. Zooma in på din sims ögon, öron, näsa, kind och mun för att justera och finputsa in i minsta detalj. Det här verktyget ger dig äntligen möjlighet att återskapa praktiskt taget vem som helst – din familj, dina vänner eller till och med dig själv - lättare och med större precision än i tidigare versioner. Jag tycker att det här fantastiska nya sättet att skapa simmar gör spelet mycket mer personligt.
Vi har även lagt till några nya ansiktsarketyper så att du kan skapa verkligt speciella ansikten för första gången. Förr var det en riktig utmaning att skapa simmar med unika ansiktsdrag från olika delar av världen. Nu har du möjlighet att justera den underliggande benstrukturen i din sims ansikte vilket ger dig makten att skapa simmar med varierade och utmärkande drag. Du kan använda det för att skapa vem som helst i världen!
Som alla The Sims-spelare vet handlar karaktärsskapandet om mer än bara utsidan. Skapa en sim handlar inte bara om dina simmars utseende utan även om hur de är på insidan. Precis som i tidigare Sims-spel väljer du egenskaper för att ändra personligheten. Genom införandet av känslor i The Sims 4 har personligheten en djupare effekt på hur dina simmar interagerar och vilka de slutligen blir. Känslor påverkar allt dina simmar gör och hur de reagerar i olika situatione vilket skapar en ny samverkan när de kombineras med egenskaper i The Sims 4. Jag har till exempel alltid älskat egenskapen "Galen" och effekten när man kombinerar den egenskapen med känslor kan det leda till spännande, vilda och lite tokiga slutresultat. Vi har lagt till några nya egenskaper i spelet som exempelvis min personliga favorit "Bro"-egenskapen. Den här egenskapen i kombination med känslor kan ge din sim en ny "bromans". I The Sims 4 är det jättekul att testa olika kombinationer av egenskaper och känslor för att få fram smartare simmar och knasigare historier i ditt spel.
Men det är inte bara egenskaper och känslor som styr din sims personlighet. Vi har även lagt till nya gångstilar för att verkligen få fram din sims individualitet. Det är helt otroligt hur mycket personlighet gångstilarna tillför dina simmar. De nya stilarna hjälper till att göra dina simmar mer självsäkra, ödmjuka eller komiska, med början i Skapa en sim och vidare till hur de rör sig i spelet. Den här funktionen lägger till ett viktigt underliggande tema i Skapa en sim: det handlar inte bara om hur de ser ut. Skapa en sim handlar om att ge dina simmar liv på ett helt nytt sätt.
På tal om att ge saker liv, vi har förbättrat vårt genetiksystem. Precis som förut kan du skapa två simmar och försöka skaffa barn. Deras bebis blandar samman deras DNA och växer upp med drag som är representativa för både mammans och pappans utseende. Nu kan du slå ihop två simmars utseende direkt i Skapa en sim och förhandsgranska hur deras barn skulle se ut. Än bättre är att du kan ändra barnets utseende om du inte är nöjd med resultatet. Du kan även skapa familjemedlemmar baserat på bara en av dina simmars gener! Vill du ge en av dina simmar en bror? Lätt som en plätt! Eller ge någon en lillasyster? Hur enkelt som helst! De förbättrade genetikfunktionerna är dynamiska, gränslösa och oerhört underhållande att leka med.
Som sagt - det här är den Skapa en sim-funktion jag alltid önskat mig, och det ska bli jättespännande att få dela den med er när spelet släpps i Sverige under hösten.
Sugna på mer information om genetik eller min senaste "bromans"? Kontakta mig på forumen eller på Twitter (@SimGuruRyan) så ska jag göra mitt bästa för att svara på alla era frågor om SES.

Kommentarer