Tips: Mina topp 5 moddar

Här kommer lite tips på några moddar jag använder i mitt spel :)

5. Mer egenskaper för alla åldrar
Denna mod gör så man kan välja fler än 5 egenskaper för varje sim. Vilket enligt mig är väldigt nödvändigt eftersom jag då kan göra ännu unikare simmar i mitt spel. Så om du vill ha unikare simmar och ett lite roligare spel så är den här modden perfekt för just dig!

4.Småbarns interaktioner

Den här modden gör så småbarnen i spelet får mer interaktioner. De kan nu t.ex. prata med varandra, äta mat från djurens matskålar m.m. Så om du är som jag och tycker om att spela Legacys så tycker jag att du bör ha den här modden, för den gör spelet en gnutta bättre och verkligare.

3. Trädgårdsarbetare

Trött på att behöva ta hand om din trädgård? Trött på att tillbringa flera timmar på att kratta löv, vattna, rensa och skörda plantor? Då är den här modden perfekt för dig!
Denna mod lägger till en trädgårdsarbetare som du kan anställa via telefon som kommer varje dag och hjälper till i din trädgård (Precis som i The Sims 2)

2. Story Progression

Om du inte har Story Progression i ditt spel vid det här laget så måste du skaffa det nu!
Nraas Story Progression mod ändrar hela ditt spel och gör hela världen mer livlig!
När du installerar modden kommer du märka att fler simmar dyker upp på allmäna tomter som barer, parker osv. Dina grannar kommer även synas vara ute på sina tomter och grilla eller hålla på i trädgården. Så denna mod är ett måste om du vill ha ett roligare och verkligare spel!

1. Traveler


För säkert över ett år sedan gjorde jag en guide om just denna mod (Läs guiden här)
Och Traveler ger verkligen mer liv till spelet och gör så du kan resa mellan alla städer du har.
Du kan alltså resa från Sunset Valley till t.ex. Bridgeport för att tillbringa några dagar där för att festa loss lite.


Har ni någon/några favorit moddar som ni använder? Ge gärna tips i kommentarsfältet ifall ni har några favoritmoddar :)

Kommentarer